هدیه دادن عطر جدایی می آورد؟

هدیه دادن عطر جدایی می آورد؟

استفاده از عطر و ادکلن امروزه به بخش جداناپذیری از زندگی ما تبدیل گردیده است.  ادکلن قطعا از  محبوبترین وسایل هر شخصی به حساب می آید. عطر ها به قدری ارزشمند و پرطرفدار هستند، که حتی وقتی می خواهیم به یکی از عزیزانمان هدیه ای به یادماندنی بدهیم اولین انتخابمان عطر خواهد بود. عطر چه برای خانم ها و چه برای آقایان هدیه جذابی خواهد بود، و بسیار پرکاربرد است. اما  حتما شما نیز جمله (عطر جدایی می آورد) را شنیده اید.

حال این‌ جمله تا چه حد صحت دارد؟ آیا واقعا کادو دادن عطر موجب جدایی و دوری افراد از یکدیگر می شود؟ بسیاری از افراد مخصوصا افرادی که قصد خرید عطر به عنوان کادو برای همسر خود را  دارند، همواره نگرانند که مبادا این هدیه موجب جدایی آن ها شود. اما اگر بخواهیم در خصوص هدیه دادن عطر و جدایی بعد از آن صریح صحبت کنیم، باید بگوییم که خرافاتی بیش نبوده و به هیچ عنوان صحت‌ ندارد. چطور ممکن است یک ماده خوشبو موجب جدایی افراد شود، و این جمله تنها توسط ایرانیان استفاده می شود. در هیچ کجای جهان چنین باوری وجود ندارد، و در واقع عطر هیچ ربطی به جدا شدن شما از عزیزانتان ندارد.

عطر نه تنها موجب جدایی نمی شود، بلکه همواره خاطرات شما را در ذهن فرد مقابل زنده می کند. برای مثال وقتی برای همسر خود عطر می خرید، طبق گفته کارشناسان رایحه آن تا سال ها در ذهن او خواهد ماند. حال اگر بعد از گذر سال ها دوباره آن عطر را استشمام کند، ناخودآگاه شما را به خاطر می آورد و خاطراتتان برایش زنده می شود. پس می توان نتیجه گرفت یک ماده خوشبو که همواره موجب یادآوری خاطرات ما در ذهن طرف مقابل می شود، به هیچ عنوان نمی تواند باعث جدایی شود.

آیا باور هدیه دادن عطر ریشه علمی دارد؟

این باور که خرافه واضحی است، هیچگونه دلیل علمی ندارد.در واقع هیچکس نتوانسته ثابت کند که این ماده موجب جدایی افراد از یکدیگر شده باشد. حتی با تحقیق در فرهنگ و آداب و رسوم‌ کشور های دیگر نیز، مشخص شد که این باور  تنها در کشور ما رواج دارد. اگر بخواهیم دلیل به وجود آمدن این باور میان مردم را ریشه یابی کنیم، می بایست بگوییم ممکن است به علت تجربیات اتفاقی چندین زوج پدید آمده باشد.

برای مثال ممکن است چند زوج پس از هدیه دادن عطر به شریک زندگی خود، از او جدا شده اند.حال با خود تصور کرده اند که آن هدیه دلیل جدایی آن هاست،و با دیگران در خصوص این تجربه خود صحبت نموده اند.به همین علت این خرافات در میام مردم جا افتاده و به یک باور تبدیل شده است. برخی نیز می گویند هدیه دادن عطر در قدیم به صرفه نبوده، و افراد به جای آن سعی می نمودن طلا یا هدیه پرکاربردتری خریداری کنند‌.به همین علت این شایعه که عطر جدایی می آورد را، بر سر زبان‌ها انداخته اند تا خود را تبرعه کنند.

اما به طور کلی در حال حاضر دیگر کمتر کسی پیدا می شود، که به این باور که هیچگونه ریشه و دلیلی علمی ندارد اعتقاد داشته باشد. به همین علت خرید عطر و ادکلن به عنوان کادو امروزه بسیار مرسوم شده است.معمولا در آستانه روزهای خاص مثل ولینتاین، روز پدر، روز زن و ….خرید عطر و ادکلن به عنوان کادو بسیار افزایش می یابد، و اگر در این روزا سری به عطرفروشی ها بزنید معمولا با قفسه های نسبتا خالی فروشگاه ها مواجه می شوید. پس می توان نتیجه گرفت که این باور غلط تا حد زیادی از بین رفته است، و  دیگر مردم مانند قدیم به آن اعتقاد ندارند.

مهمترین‌ نکات در خصوص هدیه دادن عطر به دیگران

خرید عطر برای خودمان امر ساده و لذت بخشی خواهد بود. کافیست به بازار رفته و با تست چند عطر، ادکلن مورد علاقه امان را خریداری کنیم. اما مشکل زمانی شروع می شود، که قصد داشته باشیم برای دیگران هدیه عطر و ادکلن بخریم. به این علت که هر فرد شخصیت و ویژگی های خاص خود را دارد. در نتیجه هر عطری نمی تواند برای همه افراد مناسب باشد.

به همین علت می بایست در حین خرید عطر به عنوان کادو برای دیگران  برخی نکات مهم را در نظر داشته باشید. در زیر این نکات را ذکر نموده ایم:

  • توجه به شخصیت فرد

اولین نکته مهم در خصوص هدیه دادن عطر به دیگران توجه به شخصیت آن ها می باشد. اگر فردی که قرار است به او هدیه دهید، شخص اجتماعی و برونگرا می باشد، بهتر است عطر با رایحه تندی برای او انتخاب کنید. اما اگر فرد خجالتی و درونگرا است، تا حد امکان باید سعی کنید یک عطر ملایم برای او خریداری کنید. به این علت که نوع عطر رابطه مستقیمی با شخصیت افراد داشته، و باید به این نکته بسیار توجه نمایید.

  • در نظرگیری زمان

در نظرگیری زمان نیز از مهمترین نکات حین خرید عطر محسوب می شود. اگر قرار است در تابستان به او هدیه دهید عطر سرد، و اگر می خواهید در زمستان  این کار را انجام دهید عطر گرم انتخاب کنید. همچنین توجه نمایید که او قرار است از عطر در شب ها استفاده کند، یا می خواهد آن را در روز اسپری کند. اگر در روز بخواهد از آن استفاده کند خرید عطر ملایم،  و اگر در شب ها قرار است از آن استفاده نماید، خرید عطر تند و سنگین تر انتخاب های مناسبی خواهند بود.

  • مکان استفاده

برای هدیه دادن عطر به دیگران،  باید به این نکته نیز توجه نمایید، که فرد قرار است عطر را در چه مکانی استفاده کند. مثلا اگر می خواهید برای استفاده در محیط کار برای او عطر بخرید، ادکلن های خنک و ملایم گزینه بهتری هستند. اما اگر می خواهد برای شرکت در مهمانی ها از عطر استفاده کند، بهتر است عطر تند و تیزی خریداری نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *