آشنایی با شگفت انگیزترین فواید عطر و ادکلن

فواید عطر و ادکلن

عطر و ادکلن امروزه قیمت نسبتاً بالایی داشته و حتی ممکن است خرید برخی از آن‌ها میلیون‌ها تومان هزینه بر باشد. استفاده از عطر امروزه بسیار باب شده است و اگر نگاهی سطحی به بازار بیندازید، خواهید دید که‌ تقریباً ادکلن ها یکی از پرفروش انواع محصولات آرایشی به حساب می‌آیند‌؛ اما دلیل پرطرفداربودن ادکلن ها چیست؟ اصلاً ادکلن‌ها چه فوایدی دارند و چرا باید عطر بزنیم؟ حتماً شما نیز بارها این سؤالات را در ذهن خود مطرح نموده‌اید.

فواید عطر و ادکلن

 در پاسخ به این سؤالات باید بگوییم دلیل محبوبیت عطر و ادکلن میان مردم، فواید و مزایای خاصی که دارند می‌باشد. در زیر مهم‌ترین و شگفت انگیزترین فواید عطر و ادکلن را نام برده‌ایم:

  • ایجاد بوی خوش

قطعاً اولین فایده استفاده از عطرها ایجاد بوی خوش می‌باشد. بدن ما به علت گرمای هوا در طول روز دچار تعریق شده؛ و ممکن است بوی نامطبوعی داشته باشد. استفاده از عطر موجب خوشبو شدن هرچه بیشتر بدن گردیده و بوی بد و نامطلوب آن را پوشش خواهد داد.

  • افزایش اعتماد به نفس

عطر و ادکلن موجب افزایش اعتماد به نفس در شما خواهند گردید. وقتی از عطرهای خوش رایحه استفاده می‌نمایید، عموماً حس بهتری نسبت به خود خواهی داشت و اعتماد به نفستان بالاتر می‌رود.

  • بهبود خلق و خو

از دیگر فواید عطر و ادکلن می‌توان به بهبود خلق و خو اشاره نمود. به این علت که ادکلن ها معمولاً استرس و اضطراب را از ما دور می‌کنند. عطر و ادکلن موجب می‌شوند که روحیه ما بالا رفته و در نتیجه خلق خویمان نسبت به گذشته بهتر شود. درواقع به زبان ساده باید گفت استفاده از عطر و ادکلن موجب خوش اخلاقی ما خواهد گردید.

  • افزایش جذابیت

با استفاده از عطر و ادکلن می‌توانید جذابیت خود را چندین برابر کنید. استفاده از یک رایحه خوشبو موجب می‌شود که دیگران احساس بهتری نسبت به شما داشته و به راحتی مجذوبتان شوند.

  • تقویت قوای جنسی

از دیگر فواید عطر و ادکلن می‌توان به تقویت قوای جنسی اشاره نمود. برخی از ادکلن ها که رایحه خاصی دارند، مانند یک محرک جنسی قوی عمل نموده و میل جنسی افراد را افزایش می‌دهند.

خواص درمانی فوق العاده عطر و ادکلن

استفاده از عطر و ادکلن علاوه فوایدی که در بالا گفته شد، برخی خواص درمانی فوق العاده را نیز به همراه خواهد داشت. به همین علت استفاده از عطر و ادکلن همواره جز مهم‌ترین توصیه پزشکان‌ محسوب می‌شود. در زیر به برخی خواص درمانی عطر و ادکلن اشاره نموده‌ایم:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

معمولاً اکثر عارضه‌هایی که در بدن ما بروز پیدا می‌کنند، به علت وجود استرس خواهند بود. استفاده از عطرها موجب از بین رفتن استرس گردیده و به این ترتیب سیستم ایمنی بدن بسیار تقویت می‌شود و ویروس و باکتری‌های آن‌ نابود می‌گردند.

  • درمان سردرد

یکی از مهم‌ترین خواص درمانی و فواید عطر و ادکلن، درمان سردرد می‌باشد. عطرها معمولاً به بهبود سردردهای خفیف بسیار کمک‌ نموده، می‌توانند تا حد زیادی آن‌ها را درمان کنند.

  • تقویت حافظه

وقتی از عطر استفاده می‌کنید، به صورت ناخودآگاه تصاویر برخی خاطرات در ذهنتان تداعی می‌شود. به همین علت استفاده از ادکلن موجب تحریک حافظه و تقویت آن خواهد گردید.

  • درمان بی‌خوابی

عموماً گروهی از افراد به علت وجود برخی اختلالات دچار بی‌خوابی مزمن می‌شوند. این دسته از افراد می‌توانند این مشکل را با استفاده از عطرها برطرف نمایند‌. استفاده از عطر با کاهش استرس و اضطراب موجب می‌شود که افراد خواب راحتی داشته باشند.

مهم‌ترین معایب استفاده از عطر و ادکلن چیست؟

این کاملاً صحیح است که فواید عطر و ادکلن بی‌شمارند و می‌توانند بیماری‌های مختلفی را درمان کنند؛ اما عطرها نیز مانند هر محصول دیگری ممکن است برخی عوارض و معایب را به همراه داشته باشند. در واقع نمی‌توان انتظار داشت که یک محصول تنها شامل مزایا و فواید مختلف بوده و هیچ‌گونه فاکتور منفی نداشته باشد. در زیر مهم‌ترین معایب و عوارض استفاده از عطر و ادکلن را نام برده‌ایم:

  • ایجاد حساسیت و آلرژی

معمولاً توصیه می‌شود که عطر و ادکلن را به روی پوست خود اسپری کنید. حال ترکیبات برخی ادکلن ها معمولاً شیمیایی بوده و اگر بر روی پوست اسپری شوند موجب بروز حساسیت و آلرژی خواهند گردید.

  • بروز بیماری سرطان

با انواع فواید عطر و ادکلن که در بالا نام برده‌ایم، شاید اگر بگوییم ادکلن ها ممکن است سرطان زا باشند کمی عجیب و دور از انتظار به نظر برسد؛ اما برخی ترکیبات شیمیایی ادکلن ها کاملا سرطان زا بوده و فوق العاده مضر هستند‌.

  • ایجاد اختلال در حس بویایی

وقتی به طور مداوم از عطر و ادکلن استفاده نمایید، حس بویایی اتان‌ ضعیف گردیده و دچار اختلال می‌شود. به همین علت توصیه می‌شود از عطرها بیش از حد معمول استفاده نکنید و اگر متوجه بروز این عارضه شدید سریعاً استفاده از ادکلن را متوقف سازید.

  • گرفتگی عضلات و ماهیچه

در اکثر عطرها بنزین، الکل و آتانول وجود دارند. این مواد در صورتی که بر روی پوست اسپری شوند، موجب گرفتگی عضله و ماهیچه خواهند گردید. به همین علت در صورت وجود این مواد اولیه در ترکیبات عطر و ادکلن خود، می‌بایست تا حد امکان تعداد دفعات استفاده از آن را در طول روز کاهش دهید.

نکته: گفتیم که فواید عطر و ادکلن بسیار بی‌شمارند، اما معایب و عوارضی نیز به همراه خواهند داشت؛ اما این عوارض بسیار نادر بوده و احتمال رخ دادن آن‌ها بسیار کم است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *