چه عطری مناسب چه فصلی است؟

عطر مناسب فصل

در فصل تابستان استفاده از یک عطر و ادکلن مناسب، می‌تواند انرژی شما را چند برابر نموده و موجب نشاط و شادابی اتان در طول روز شود.‌ در فصل تابستان به علت گرمای هوا تعریق بدن بسیار افزایش می‌یابد. به همین علت بدن بوی نامطبوعی خواهد داشت. در نتیجه همین مسئله موجب می‌شود که استفاده از عطر و ادکلن، در فصل تابستان ضرورت بیشتری داشته باشد.

 در این فصل استفاده از یک عطر مناسب و خنک می‌تواند، تحمل گرمای هوا را برای ما ساده‌تر کند. همچنین زیباتر شدن و برازندگی استایل ما نیز بسیار کمک می‌کند. به همین دلیل بی‌شک استفاده از ادکلن در فصل تابستان‌ می‌تواند مزایای فراوانی را به همراه داشته باشد؛ اما هر نوع عطر مناسب فصل تابستان نیست و باید در این زمینه دقت زیادی به خرج دهید.

به منظور آشنایی هرچه بیشتر شما، در زیر به معرفی بهترین انواع عطر و ادکلن در فصل تابستان پرداخته‌ایم:

  • کرید اونتوس

کرید اونتوس برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ در بازار عرضه گردیده و حدود ده سال می‌باشد که همواره جز لیست برترین عطرهای تابستانی برای آقایان جوان قرار رفته است. این عطر برای استفاده در مجالس رسمی بسیار مناسب بوده، اما می‌توانید به‌عنوان یک عطر تابستانی روزانه نیز از آن استفاده کنید. وقتی بوی این عطر تابستانی خوش رایحه را استشمام کنید، احساس خواهید کرد در باغی پر از گل که به‌تازگی باران در آن باریده و نم زده است قدم برمی‌دارید. به این علت که مواد تشکیل دهنده اصلی این عطر، رایحه انواع گل و گیاهان می‌باشند.

  • عطر جورجیو آرمانی آکوا

از دیگر انواع عطر مناسب فصل تابستان می‌توان به ادکلن جورجیو آرمانی برند آکوا اشاره نمود. این ادکلن مردانه تابستانی برای اولین بار توسط یک کمپانی معروف ایتالیایی در بازار عرضه گردیده و رایحه ملیح، ساده و پرطرفداری دارد. اوین نت این نوع عطر رایحه ترنج و دریا بوده و برای استفاده در محل کار گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

  • لانوین اکلت

لانوین اکلت یک عطر فرانسوی بوده که سال هاست در لیست برترین ادکلن های تابستانی زنانه قرار دارد. این عطر رایحه خنکی دارد و برای دخترخانم های جوان انتخاب فوق ‌العاده‌ای خواهد بود. این عطر بسیار همه پسند بوده، و معمولاً اولین انتخاب اکثر خانم‌ها در فصل تابستان خواهد بود.

  • ورساچه برایت کریستال

ورساچه برایت کریستال که اولین بار در سال ۲۰۰۶ توسط برند مشهور ورساچه در بازار عرضه گردیده است. این عطر برای خانم‌های سخت پسند انتخاب مناسبی است. اولین نت عطر ورساچه برایت کریستال، رایحه انار است. ورساچه برایت کریستال از پرفروش‌ترین انواع عطر مناسب فصل تابستان می‌باشد و طرفداران زیادی دارد.

پرطرفدارترین انواع عطر و ادکلن های زمستانی

عطر و ادکلن در دنیای امروزی یکی از فاکتورهای جذابیت استایل هر فردی به شمار می‌روند. برخی از افراد تصور می‌کنند که چون در زمستان‌ هوا سرد است و بدن تعریق زیادی ندارد نیاز به استفاده از عطر نخواهد بود؛ اما باید بگوییم خوش‌بو بودن در هر فصلی می‌تواند، تصویری ماندگار از شما را در ذهن افراد حک کند. پس در فصل زمستان نیز جهت آراستی هرچه تمام‌تر استایل خود استفاده از عطر و ادکلن بسیار مهم خواهد بود. عطر مناسب فصل زمستان در دو نوع زنانه و مردانه در بازار عرضه گردیده و انواع و اقسام مختلفی دارند.

در زیر پرطرفدارترین انواع عطرهای زمستانه زنانه و مردانه را نام برده‌ایم:

  • دیویدوف زینو

این عطر برای آقایانی که همواره استایل کلاسیک و رسمی دارند بهترین گزینه است. دیویدوف زینو یک عطر سوئیسی بوده که برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ در بازار عرضه گردیده است.

  • جسوس هالووین

جسوس هالویین برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ در بازار عرضه گردیده است. این محصول جز پرطرفدارترین عطرهای زمستانی مردانه اسپانیایی می‌باشد و رایحه‌های متنوعی دارد.

  • گوچی پریمیر

گوچی پریمیر جز عطرهای گرم زمستانی بوده که رایحه‌ای شیرین و دل انگیز دارد. این عطر برای خانم‌هایی که سلیقه خاصی دارند بهترین انتخاب خواهد بود. رایحه این ادکلن بسیار جذاب بوده و در بسته بندی شیک و زیبایی نیز به فروش می‌رسد.

  • دیور دان

از دیگر انواع عطر مناسب فصل زمستان می‌توان به ادکلن زنانه دیوردان اشاره نمود‌ این ادکلن رایحه فوق العاده تلخی دارد و چون یک عطر با طبع گرم به حساب می‌آید برای استفاده در فصل زمستان بهترین گزینه خواهد بود.

باید و نبایدهای مهم در مورد استفاده از عطر و ادکلن

استفاده از عطر و ادکلن قاعدتاً بسیار ساده بوده و هیچ کار خاصی ندارد؛ اما اگر برای استفاده از ادکلن ها برخی نکات و باید و نبایدهای مهم را در نظر بگیرید، می‌توانید در استفاده از عطر خود صحیح‌تر عمل نموده و از مزایای فراوانی بهره‌مند گردید.

در زیر این باید و نبایدهای مهم را نام برده‌ایم:

  • استفاده از وازلین

اگر عطر مناسب فصل خود را بر روی پوست چرب اسپری کنید، ماندگاری آن‌ فوق العاده افزایش می‌یابد. به همین دلیل بر روی هر یک از بخش‌های پوست که می‌خواهید عطر اسمری کنید، باید وازلین بمالید.

  • نگهداری در محل خشک و خنک

دیگر نکته‌ای که در خصوص استفاده از عطر باید مدنظرتان قرار دهید، شیوه نگهداری آن می‌باشد. به هیچ عنوان عطر را در جای خنک یا مقابل نور خورشید قرار ندهید. به این علت که موجب تغییر رنگ آن خواهد گردید. در مقابل همواره عطر خود را در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید.

  • به همراه داشتن شیشه عطر

عطر شما هرچقدر هم که رایحه تند و تیزی داشته باشد، بازهم در طول روز نیاز به تمدید دارد. به این علت که در مرور زمان رایحه عطر تبخیر شده و از بین می‌رود. پس سعی کنید همواره شیشه عطری را که روزانه از آن استفاده می‌کنید، به همراهتان داشته باشید.

  • عطر زدن در نقاط خاص بدن

برای اینکه پس از استفاده از عطر مناسب فصل ماندگاری آن را افزایش دهید، باید ادکلن را بر قسمت‌هایی که حرارت بالاتری دارند اسپری نمایید. مثلاً پشت گوش‌ها، نبض دست و پا، گردن بهترین نقاط بدن برای استفاده از عطر می‌باشند. در صورت اسپری نمودن عطر در این‌ نقاط، عطر سریع‌تر نیز در فضا پخش می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *