تفاوت عطر اصل و فیک چیست؟

تفاوت عطر اصل و فیک

خرید عطر باکیفیت

خرید عطر شاید در ابتدا بسیار جذاب به نظر برسد؛ اما همواره جز خریدهای پرچالش خواهد بود. متاسفانه امروزه برخی از افراد سودجو با سو استفاده از نام برندهای مشهور، اقدام به تولید و فروش عطرهای فیک و تقلبی می‌نمایند. همین مسئله است که خرید عطر و ادکلن را برای افراد دشوار می‌سازد.
به این علت که خرید عطر تقلبی علاوه بر اینکه نوعی کلاهبرداری و سودجویی از شماست، می‌تواند سلامتتان را نیز به خطر بیندازد؛ اما‌ نگران نباشید! تشخیص عطر اصل و فیک کار دشواری است، اما غیرممکن نیست. عطرهای اصل و فیک تفاوت‌هایی دارند که با توجه به آن‌ها می‌توانید به‌راحتی در حین خرید عطر اصل و باکیفیت را تشخیص دهید.

مهم‌ترین تفاوت عطر اصل و فیک چیست؟

در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین تفاوت‌های عطر اصل و تقلبی خواهیم پرداخت:

  • بسته بندی

با نگاه کردن به بسته بندی به راحتی می‌توانید عطر فیک و تقلبی را از یکدیگر تشخیص دهید. معمولاً دور تا دور بسته بندی جعبه عطرهای اصل، سفلون مرتبی چسبانده شده است؛ اما این سلفون در عطرهای تقلبی بسیار نا منظم می‌باشد. همچنین سازندگان معتبر عطر در جهان از ظریف‌ترین و زیباترین شیشه‌ها برای بسته بندی ادکلن های اصل خود استفاده می‌نمایند. به همین دلیل شیشه عطرهای اصل همواره صاف و صیقلی است. این در حالی است که عطرهای تقلبی شیشه‌ای ضخیم با سطح ناهموار دارند‌.

  • رنگ

تشخیص عطر فیک و تقلبی از روی رنگ آن‌ها نیز امکان‌پذیر است. توجه داشته باشید که شرکت‌های مشهور هیچ‌گاه از رنگ زیاد در عطرهای خود استفاده نمی‌کنند. به همین خاطر است که رنگ عطرهای اصل همیشه لایت است؛ اما عطرهای فیک و تقلبی همواره رنگ تند و تیزی داشته و پر رنگ هستند‌. به این علت که در تولید آن‌ها به جای استفاده از اسانس‌های مرغوب و خوشبو، بیشتر از رنگ‌های مضر استفاده شده تا در ظاهر با کیفیت به نظر برسند.

  • ماندگاری

دیگر تفاوت عطر اصل و فیک ماندگاری آن‌ها می‌باشد. اگر از یک عطر اصل استفاده کنید، خواهید دید که بوی آن ساعت‌ها ماندگار خواهد بود و به راحتی از بین نمی‌رود؛ اما عطرهای تقلبی ماندگاری زیادی نداشته، و بعد از گذشت حدود یک ساعت بوی آن‌ها به طور کلی از بین می‌رود.

  • نت‌های عطر

نت‌ها درواقع همان رایحه‌های مختلف عطر می‌باشند. اگر عطر مورد نظر شما اصل باشد، نت‌های مختلفی خواهد داشت. اولین نت در نیم ساعت اول استشمام می‌شود و نت بعدی حدود دو الی چهار ساعت دوام خواهد داشت. نت سوم نیز معمولاً تا پایان روز ماندگار خواهد بود. این درحالی است‌ که عطرهای تقلبی تنها یک نت دارند.

توصیه‌های مهم جهت خرید عطر اورجینال و باکیفیت

به علت تفاوت عطر اصل و فیک در کیفیت و مرغوبیتشان، مردم همواره سعی می‌کنند ادکلن های اصل خریداری نمایند؛ اما برای خرید ادکلن های اصل علاوه بر در نظر داشتن تفاوت‌های ذکر شده در بالا، می‌بایست به برخی توصیه‌های مهم دیگر نیز توجه نمایید. این توصیه‌ها مانند یک راهنما در حین خرید عطر اورجینال به شما کمک‌ خواهند کرد.

عطر اصل و تقلبی

توصیه‌های مهم و ضروری جهت خرید عطر اورجینال و با کیفیت

  • توجه به قیمت

قیمت ارزان معمولاً همیشه وسوسه کننده است‌؛ اما همواره جمله معروف (هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست) را نیز مد نظر قرار دهید.‌ عطر اصل و اورجینال به هیچ عنوان قیمت پایینی ندارد. پس اگر عطر مورد نظرتان بیش از حد معمول قیمت پایینی داشت، احتمال تقلبی بودن آن بسیار بالا بوده و می‌بایست از خرید این‌گونه عطرها اجتناب نماید.

  • خرید از مراکز معتبر

اگر شما نیز با توجه به تفاوت عطر اصل و فیک همواره دوست دارید عطرهای اورجینال را خریداری کنید، باید حتماً به مراکز معتبر رجوع نمایید. به این علت که مراکز معتبر به علت اعتبار بالایی که در سطح بازار دارند، به هیچ عنوان محصول تقلبی به فروش نمی‌رسانند‌.

  • خرید عطرهای جدید

شاید کمی عجیب باشد، اما اگر می‌خواهید از اصالت عطر مورد نظرتان مطمئن‌تر شوید سعی کنید، جدیدترین ادکلن های تولید شده توسط برند مورد نظرتان را خریداری ‌کنید. به این علت که ادکلن های جدید تازه تولید بوده و زمان زیادی از عرضه آن‌ها به بازار نگذشته است‌‌. به همین علت کلاهبرداران معمولاً در این مدت کوتاه فرصت ندارند که محصول فیک این عطرها را تولید کنند. در نتیجه محصولات جدید برندها همواره اورجینال خواهند بود.

  • توجه به لوگو

اگر به تفاوت عطر اصل و فیک توجه نموده باشید، خواهید دید که بر روی بسته بندی عطرهای اورجینال لوگوی برند سازنده حک‌ گردیده است؛ اما عطرهای تقلبی معمولاً بی‌نام و نشان بوده و لوگو‌ ندارند. پس به هیچ عنوان عطرهای بدون لوگو و نشان تجاری را خریداری نفرمایید.

چرا نباید عطر فیک‌ بخریم؟

خرید عطرهای اصل همواره قیمت بالایی را در بر می‌گیرد. به همین علت برخی از افراد وسوسه می‌شوند که به خاطر هزینه کمتر عطر تقلبی بخرند؛ اما در این خصوص باید بگوییم که اگر اصلاً از عطر استفاده نکنید، خیلی بهتر از زمانی است که یک‌ ادکلن فیک را مصرف کنید. حال شاید برایتان سؤال شود که چرا نباید عطر فیک‌ بخریم؟ به این علت که تفاوت عطر اصل و فیک ممکن است باعث بروز مشکلات زیادی شود.

دلایل عدم خرید عطر فیک و تقلبی:

  • به خطر افتادن سلامتی

اولین دلیل به خطر افتادن سلامتی شما می‌باشد. افراد سودجویی که اقدام به تولید عطرهای تقلبی می‌نمایند، از مواد شیمیایی بی‌کیفیت در تولید آن‌ها استفاده نموده که بسیار مضر است. این مواد ممکن است موجب حساسیت و آلرژی شدید پوستی شده، یا موجب بروز بیماری‌های خطرناک می‌گردند. حال آیا خرید یک عطر فیک به علت قیمت ارزان‌تر ارزش به خطر افتادن سلامتی اتان را دارد؟ قطعاً خیر! به همین دلیل اصلاً نباید به خرید عطرهای فیک و نامرغوب حتی فک کنید.

  • کیفیت بسیار پایین

عطرهای فیک ماندگاری بالا ندارند، بسته بندی شیکی ندارند و دارای رایحه عالی و چند نتی نیستند. به زبان ساده باید گفت عطرهای فیک هیچ کیفیتی ندارند و اصلاً مناسب استفاده در محیط‌های مهم مثل قرارهای کاری، مهمانی‌ها و …نخواهند بود. این تفاوت عطر اصل و فیک دلیل مهمی برای اجتناب از خرید ادکلن های تقلبی به شمار می‌رود.

  • سهولت جایگزینی عطر و ادکلن

وقتی می‌توانید خیلی ساده با قیمت ارزان و مناسب عطرهای مشابه ادکلن های اورجینال را خریداری کنید، دیگر چرا به فکر خرید عطر فیک می‌افتید؟ جالب است بدانید برخی شرکت‌ها با استفاده از مواد مرغوب اقدام به تولید عطرهایی مشابه ادکلن های اصل می‌نمایند. البته شاید رایحه آن‌ها به‌خوبی عطرهای اورجینال نباشد، اما قیمت و کیفیت مناسبی دارند و تقلبی نیستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *