تفاوت عطر گرم و سرد

تفاوت عطر گرم و سرد
تفاوت عطر گرم و سرد

ضرورت استفاده از ادکلن چیست؟

تصور کنید قصد دارید تا دقایقی دیگر به یک مهمانی رسمی بروید و لباس‌های شیک‌ و زیبایتان را به تن دارید. حال چه‌ چیزی می‌تواند تکمیل کننده استایل شما باشد؟ آرایش اسموکی یا اکسسوری و زیور آلات؟ بله! این موارد هم باعث زیبایی هر چه بیشتر پوشش شما می‌شوند. اما تنها چیزی که می‌تواند به معنای واقعی استایلتان را کامل کند، یک ادکلن‌ مناسب است. حال امروزه در بازار ادکلن های مختلفی وجود دارند. وقتی برای خرید عطر اقدام می‌نمایید، اولین چیزی که به گوش می‌خورد ادکلن گرم یا سرد خواهد بود. ادکلن های گرم یا سرد دو نوع مختلف بوده و کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند.

 بسیاری از افراد تفاوت این دو نوع ادکلن را نمی‌دانند و همین مسئله باعث می‌شود که در حین خرید دچار اشتباه شوند. برای اینکه تفاوت عطر گرم و سرد را بهتر درک کنیم، می‌خواهیم درباره هریک از آن‌ها توضیحاتی ارائه دهیم. ادکلن‌ گرم از موادی مثل ادویه‌ها، انواع چوب، نت‌های شکلات و موارد مشابه تولید می‌گردند. در حین استفاده از عطرهای گرم‌ معمولاً احساس گرما به ما دست می‌دهد. حال ادکلن های سرد کاملاً برعکس هستند. ادکلن های سرد از مواد اولیه سردی مثل اسانس هندوانه، خیار تولید می‌شوند. این نوع ادکلن معمولاً به ما احساس خنکی و سرما را منتقل می‌کنند.

 حال تفاوت این دو نوع عطر در چند مورد خاص خلاصه می‌شود. اول اینکه عطرهای سرد در فصل تابستان و عطرهای گرم در فصل زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین عطر گرم ماندگاری بیشتری نسبت به عطر سرد دارد. به این علت که عطرهای سرد در تابستان که هوا گرم است استفاده شده و به علت گرمای هوا سریع تبخیر می‌شوند. از عطر سرد می‌توانید چندین مرتبه استفاده کنید؛ اما از عطر گرم نباید زیاد استفاده شود، زیرا بوی تندی دارد و ممکن است اذیت کننده باشد.

نحوه تشخیص انواع ادکلن گرم و سرد

تشخیص ادکلن های گرم و سرد هنگام خرید از مهم‌ترین مسائل خواهد بود. همه افراد با توجه به تفاوت عطر گرم و سرد می‌توانند آن‌ها را از یکدیگر تشخیص دهند. در واقع روش‌های زیادی برای این‌ کار وجود داشته و تشخیص این دو نوع ادکلن از یکدیگر به هیچ عنوان‌ کار دشواری نیست.

 در زیر بهترین روش‌ها برای شناخت این دو نوع عطر را نام برده‌ایم:

  • توجه به بسته بندی

شما با نگاه کردن به بسته بندی عطرها، می‌توانید به سادگی گرم یا سرد بودن آن‌ها را تشخیص دهید. این روش شاید ساده به نظر برسد؛ اما باید بدانید که شرکت‌های تولید کننده، عطرهای سرد را در شیشه‌های آبی و عطرهای گرم را در شیشه‌های قرمز و نارنجی بسته بندی می‌کنند؛ یعنی به راحتی با نگاه کردن به شیشه عطر می‌توانید گرم یا سرد بودن آن را تشخیص دهید.

  • بو نمودن عطر

دیگر روش شناخت عطر گرم از سرد، بو نمودن آن عطر می‌باشد. اگر عطر مورد نظرتان را بو کنید، قطعاً می‌توانید از روی رایحه‌ای که استشمام می‌شود گرمی یا سردی آن را تشخیص دهید. عطرهای گرم رایحه تندی دارند، اما عطرهای سرد بوی ملایم‌تری خواهند داشت.

  • خواندن اطلاعات روی بسته بندی

به علت تفاوت عطر گرم و سرد در ترکیبات و مواد اولیه، به راحتی می‌توانید با خواندن اطلاعات روی بسته بندی آن‌ها را از یکدیگر تشخیص دهید. ترکیبات هردو نوع عطر متفاوت بوده و در هر یک با توجه به نوعشان از مواد اولیه گرم یا سرد استفاده می‌شود. همچنین گاها تولیدکنندگان سرد یا گرم بودن عطر را نیز بر روی بسته بندی آن ذکر می‌نمایند.

  • دریافت مشاوره

اگر با استفاده از هیچ یک از روش‌های بالا، موفق به تشخیص عطر گرم از سرد نشدید، بازهم جای نگرانی نیست! زیرا در این صورت می‌توانید از فروشنده مشاوره‌های لازم را دریافت نمایید.

نکات مهم در انتخاب عطر گرم یا سرد

تفاوت عطر گرم و سرد موجب می‌شود که این دو نوع عطر برای همه افراد مناسب نباشند‌. در واقع عطر سرد برای دسته‌ای افراد مناسب می‌باشد، اما ممکن است عطر گرم برای گروهی دیگر از افراد گزینه مناسب‌تری به نظر برسد. به این علت که هر فرد باید بر اساس ویژگی‌ها و نیاز خود، یکی از این ‌دو نوع عطر را خریداری نماید. به همین علت باید در حین انتخاب عطر گرم یا سرد به برخی نکات دقت نمایید تا بتوانید ادکلن مناسبی خریداری کنید. نکته اول سن می‌باشد. اگر در اوایل جوانی هستید، عطرهای گرم انتخاب مناسبی هستند.

 اما چنانچه در دوره میانسالی قرار دارید، بهتر است از عطرهای سرد با رایحه ملایم استفاده کنید. اگر می‌خواهید در یک‌ مهمانی عاشقانه یا دوستانه حضور پیدا کنید، بهتر است عطر گرم انتخاب کنید؛ اما اگر یک قرار کاری و رسمی دارید تا حد امکان باید از عطر سرد استفاده نمایید. با توجه به تفاوت عطر گرم و سرد اگر سرد مزاج هستید، باید از عطر گرم استفاده کنید؛ اما بلعکس اگر گرم مزاج هستید، بهتر است از عطر سرد استفاده کنید.

 چنانچه در فضای باز می‌خواهید از ادکلن استفاده نمایید، خرید عطر سرد انتخاب بهتری است؛ اما اگر قرار است در یک‌ محیط بسته حضور پیدا کنید، باید تا حد امکان از عطر سرد استفاده نمایید. با در نظرگیری این‌ نکات می‌توانید میان عطرهای سرد و گرم، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب نمایید و زیبایی و شیک بودن استایلتان را چند برابر نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *